En sådan där dag

Idag är en sådan där söndag. En sådan söndag där allt går i slowmotion och där allt verkar ta fyra till fem gånger längre tid att utföra. Klockan är över fem på eftermiddagen, och det enda jag gjort idag som kan klassificeras som "produktivt" är att tvätta - vilket jag gjorde redan imorse.

Jag känner mig inte riktigt som mig själv idag. Jag är väldigt reflekterande och anaylserande, har djupa tankar om ditt och datt och är allmänt rörig i huvudet. Jag känner mig ensam, vilket är ett resultat av inställda planer. Men det är ändå okej. Jag är okej. Jag är bara långsam, vilket säkerligen kan förklaras av den mängd vin jag drack på klassittningen igår.

Det var trevligt. Dagen efter är mindre trevlig. Men det är ett faktum vi alla är väl bekanta med.

Egentligen har jag en lista med tiotals punkter på saker jag borde gjort idag. Jag borde ha handlat rotfrukter, hämtat ut mitt paket som ligger och väntar på mig på posten, gett mig själv ett fotbad. Jag borde ha städat lägenheten, särskilt toaletten, då min rumskompis flyttade ut i helgen och man nu ser resultatet av att ha en kattlåda i badrummet i ett och ett halvt års tid. Jag borde ha diskat. Möblerat om lite, bytt garderob. Tagit ner planscher. Lagat fisksoppa.

Men klockan är som sagt över fem, och istället för att ta tag i detta så bäddar jag mig djupar ner i soffan med ett meningslöst tvprogram på i bakgrunden. Det är inget fel i att ta en riktigt slödag då och då - fastän man har saker som borde göras.

De sakerna tar vi tag i imorgon istället! Så länge det finns en måndag så är en sådan här söndag helt okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0